اتفاق نظر بسیاری از رانندگان در مورد خودرو شاید این باشد که زمستان بدترین زمان سال برای حضور در جاده است. چون علاوه بر خطراتی همچون انحراف از مسیر و …. به لحاظ ارتباط مستقیم با مجموع یخ، برف و نمک خودرو بسیار آسیب پذیر می شود. جهت مقابله با این مشکلات و بحران ها می بایستی لوازم دیتیلینگ خودرو را بصورت مجهز تهیه نمود. در ادامه به بررسی برخی از این لوازم پرداخته شده است:

 

واکس و پوشش محافظ بدنه

دلیل اینکه چرا باید دیتیلینگ خودروی خود را در فصل پاییز تنظیم کنید، این است که آسیبی را که نمای بیرونی شما در نتیجه شرایط سخت آب و هوایی متحمل می شود، محدود کنید. افزودن لایه ای از پوشش سرامیک یا واکس محافظ راه حلی ساده ای است، و در عین حال محافظت بیشتری بین رنگ خودرو و عناصر ایجاد می کند.

پوشش محافظ وسیله نقلیه شما در عین ظرافت برای چندین زمستان دوام خواهد داشت. عدم اجرای پوشش محافظ بر روی خودرو می تواند منجر به مشکلات متعددی شود، از جمله زنگ زدگی، که اگر در مراحل اولیه نتوانید آن را متوقف کنید، می تواند حکم از بین بردن نمای بیرونی خودرو شما را داشته باشد.

2-1

 

نظافت صندلی ها

اهمیت بخش داخلی خودرو در مواردی می تواند مهم تر از بخش خارجی آن واقع شود. اگر وسیله نقلیه شما روکش چرمی دارد، باید هر چه سریع تر چرم را به کمک نرم کننده و محافظت کننده چرم، نرم و محافظت کنید. اگر برای انجام آن تا زمستان صبر کنید، ممکن است چرم خیلی خشک شده و شروع به ترک خوردن کند. در آن مرحله، با فضای داخلی با جذاب کمتر یا جایگزینی گران قیمت روبرو خواهید شد. لازم به ذکر است که همیشه بهتر است چرم را زمانی چرب کنید که هوای بیرون گرم است. مثلا در دمای 10 درجه سانتی گراد، چرم قدرت چندانی برای جذب رطوبت از نرم کننده ندارد.

 

3

تمیز کردن موکت

نمک می تواند کف جاده ها را بسیار ایمن تر کند، اما کف وسایل نقلیه را بسیار آلوده می سازد. تمیز کردن کف‌ پوش‌ ها، هر چند تمام نمکی که روزانه به خودروی شما منتقل می شود را کاملاً از بین نمی‌ برد، اما حداقل برای مدتی کف‌ خودروی شما قابل قبول به نظر می‌ رسد.

6

جلوگیری از بخار شیشه 

در فصل زمستان به دفعات اتفاق می افتد که در حین رانندگی شیشه ها بخار کرده و دید شما را کم کند و مدام ناچار می شوید شیشه ها را پاک کنید؛ این کار احتمال وقوع تصادف را بالا می برد. راه حل مناسب استفاده از شیشه شوی ضدبخار است که توانایی از بین بردن بخار را دارد. همچنین دید شما را در هنگام رانندگی افزایش می دهد. برخی از شیشه شوی ضد بخار حاوی مواد نرم کننده تیغه برف پاک کن هستند که این امر باعث افزایش عمر تیغه ها شده و در نهایت هیچ گونه ردی بر روی شیشه های خودرو به جا نمی گذارد. این امر باعث سهولت کار تمیز کردن شیشه ها و صرفه جویی در زمان می شود.

 

5

هزینه به قاعده

دیتیلینگ خودرو اقدامی هدفمند بوده و قیمت متعادلی دارد. هزینه تمام شده مراقبت از خودرو بسیار ارزان تر از رنگ آمیزی مجدد آن است، بنابراین منتظر نباشید تا خودروی خود را با هزینه گزاف تعویض یا تغیر رنگ هدر بدهید. با یک مراقبت ساده می توانید جلوی این امر را بگیرید.